Wednesday, May 11, 2016

Bermain dengan Playmate di Kiara

Kiara tidak pernah sunyi daripada kejutan. Ada saja denai baru.  Ada juga denai lama yang hampir dilupakan.  Dihidupkan semula oleh gabungan pengayuh lama dan baru, menjadikan Kiara sentiasa menarik untuk didatangi dan ditunggangi...

Minggu lepas, Sabtu, 7 Mei 2016... Aku ke Kiara lagi.  Kayuhan yang dijangkakan biasa-biasa saja menjadi luarbiasa untuk aku hari itu kerana :-
  1. Crank aku tercabut.  Baru masuk Chunder Valley, crank dah tercabut.
  2. Rantai aku putus sebaik menerjah naik cerun selepas titian kurus di Wasteland 
  3. HP aku pecah skrin.
Innalillahi wainna ilahi ra ji'un... Aku redha... Kayuhan diteruskan kerana Umar Razak Razali aka Ajak pagi-pagi dah menyebut jumpa trail baru... Namanya PLAYMATE.  Haaa...jangan dok pikir ini ada kaitan dengan arnab yaaa. 

Cadangan asal nak buat dokumentasi lengkap pasal Playmate terbantut lepas handphone aku pecah... Kita biar suspen sikit...

OK...aku cerita sikit bagi geli-geli.  Trailhead Playmate ni di tepi denai Plan C Upper.  Agak dalam 30meter sebelum sampai ke pagar. Muka denai di sebelah kanan.

Mukaddimahnya... panjat...panjat...dan panjat.  Pendakian mudah saja.  Dan pendakian itu tidak cuma-cuma sebab bila sudah sampai puncak, masa untuk anda menuntu ganjaran anda.

Larian turun dengan beberapa switchback dan tanjakan comel.  Yessss...! Boleh la lompat-lompat manja.  Begitulah lariannya sampai anda keluar di pintu pagar di tepi Penchala Link.

Cukup la dulu untuk geli-geli kali ni... Ada rezeki, aku pegi layan Playmate lagi...Amik tracklog dan ambil gambar untuk tatapan semua.  Insyaa Allah.

SELAMATKAN BUKIT KIARA!!! SAVE BUKIT KIARA!!! 

No comments: