Saturday, March 20, 2010

Mengembalikan Kebaikan...Dengan Sedikit Kebaikan (harapnya...)

Apa anda akan rasa kalau anda beli beberapa barang basikal, kemudian sipenjual telah sangat bermurah hati memberikan beberapa hadiah iringan percuma? Bagaimana kalau hadiah iringan berupa SEBUAH BASIKAL!???

Tak percaya? Akupun macam tak percaya. Tapi,ini cerita betul bang! Bukan COBAAN. Aku dihadiahi sebuah basikal Specialized M4. Bukan sebuah jentera hebat, tetapi hakikatnya ia diberi percuma kepadaku. PERCUMA! FREE! Satu perlakuan yang membuatkan aku berasa sungguh terharu...

Jadi, apa patut aku buat dengan pemberian itu? Bagaimana harus aku memanfaatkannya sebaik mungkin. Bagaimana cara dan kaifiat terbaik untuk menunjukkan penghargaan dan terima kasih kepada Shah Yeop?

Datang kembali himbauan peristiwa lepas. Peristiwa ada yang bertanyakan basikal untuk disewa. Peristiwa seorang dua yang teringin memulakan hobi berbasikal tetapi jadi sejuk malap pudar kerana tiada basikal untuk dicuba. Itu jadi cetusan minda. Basikal pemberian akan dimanfaatkan untuk diberi pinjam kepada sesiapa yang berhajat. Orang baru yang ingin mencuba, orang yang datang dari luar Kuala Lumpur tanpa basikal dan sesiapa saja yang berhajat...


Specialized M4. Siap berkhidmat...


Basikal diservis setakat termampu. Basikal turut dilengkapkan dengan herusi pengangkut budak. Sesuai untuk membawa anak-anak yang berumur 5 tahun ke bawah (berat maksima 20kg). Ini untuk ibu bapa yang mahu membawa anak berkayuh bersama sekali sekala.



Specialized M4. Dalam mode limosin. Siap membawa "boss" anda berjalan-jalan...

Jadi, kalau anda berhajat nak meminjam basikal ini, dipersilakan. Sama ada untuk membawa kawan yang baru nak belajar berkayuh. Ataupun ibu bapa yang nak cuba membawa anak berkayuh. Ya betul...PINJAM, bukan SEWA. Tiada bayaran dikenakan. Inilah caranya aku rasa dapat mengembalikan kebaikan yang telah diberikan kepadaku.

Untuk urusan pinjaman, sila hubungi saya di 012-9049031.

3 comments:

manpreet sekhon said...

Nice blog
It is realy very interesting.
visit Manpreet Sekhon

Seri Nara Majawangsa said...

MasyaAllah,so kind of you...may god bless you

Adorable Baby Stuff said...

Pinjam..bestnya kalau dok dekat ngan owner blog ya..

cuma nak bertanya..brapa ya harga carrier utk kids tu?

tringin nak beli..bleh anak ikut mak n ayah berkayuh..